چه اسباب بازی مناسب طوطی می باشد؟

چه اسباب بازی مناسب طوطی می باشد؟

چه اسباب بازی مناسب طوطی می باشد؟

طوطی ها بازیگوش هستند و علاقه دارند که اسباب بازی های متنوعی داشته باشند تا بتوانند اوقات بیکاری شان را پر کنند. در غیر این صورت امکان دارد افسرده شوند و شروع به پرکنی کنند یا به خاطر نبود اسباب بازی به وسایل خانه آسیب برسانند.

در ادامه مقاله به چهار مورد از اسباب هایی که می توانید برای طوطی سانان تهیه نمایید اشاره می کنیم:

 

1- اسباب بازیِ جستجوی غذای طوطی

این اسباب بازی ها طبیعت را برای پرنده شما تداعی می کنند. پرنده درست مثل طبیعت باید برای غذای خود جستجو کند و آن را پیدا کند. این کار علاوه بر اینکه پرنده را به ذات و غریزه خود برمی گرداند، باعث ورزش ذهنی و رشد فکر پرنده می شود. خیلی از طوطی ها بازی با این اسباب بازی ها را بیشتر از بازی با هر اسباب بازی دیگری دوست دارند.

این اسباب بازی ها از پلاستیک های بسیار مقاوم ساخته میشوند و پرنده نمی تواند آنها را با منقارش خراب کند. بعضی از اسباب بازی های جست وجوی غذا، درجه های مختلف سختی برای جای مخفی کردن غذا دارند. این اسباب بازی ها برای پرنده های باهوش مناسب هستند. آنها به راحتی می توانند راه برداشتن غذا را پیدا کنند و بعد دیگر اسباب بازی به درد آنها نخواهد خورد. اما اگر اسباب بازی چند جای مختلف داشته باشد، شما می توانید هر بار با یک روش مختلف غذای او را مخفی کنید. این کار هم برایش جالب تر خواهد بود و هم هوش او را تقویت خواهد کرد. شما حتی می توانید بعضی مخازن این اسباب بازی را با چیزی غیر از غذا پر کنید. پرنده آنها را بیرون می آورد و بعد غذا را پیدا می کند. این کار برای آنها خیلی جذاب تر خواهد بود.

 

2- اسباب بازی های جویدنی طوطی

پاره کردن یک اسباب بازی به آنها حس فوق العاده ای می دهد. به محض اینکه اینگونه اسباب بازی ها را در قفس پرنده خود قرار دهید، او آن را پاره می کند. آنها عاشق این کار هستند. حسی که علاوه بر اینکه بسیار سرگرم کننده است، باعث میشود آنها فکر کنند کاری را تا انتها به انجام رسانده اند و از آن احساس رضایت کنند. انجام دادن کار یا مسئولیتی که پرنده به گردن خودش حس می کند، به او حس لذت خواهد داد.

او اسباب بازی ای را می بیند و بعد از پاره کردن آن ثمره کارش را مشاهده می کند. این نوع اسباب بازیها علاوه بر لذت روانی برای او یک ورزش است، او را فعال و سرحال نگه می دارد و برای سلامت منقارش هم مفید است. شما اصلا نباید پرنده را از جویدن اسباب بازی اش منع کنید. آنها – نمی فهمند دارند چه چیزی را خراب می کنند.

حتی بعضی پرنده ها بعد از اینکه قفسشان را تمیز می کنید، شروع به خراب کردن یکی از اسباب بازی های خود می کنند. این کار بر عکس چیزی که به نظر می آید نشانه لجبازی نیست، بلکه پرنده از اینکه قفسش را تمیز می کنید لذت می برد و حس می کند دارید به او توجه می کنید. اسباب بازی های جویدنی از چوب درست می شوند. چوب های نرم مثل چوب کاج. بعضی دیگر از چرم، پلاستیک، کاغذ و یا طناب کتانی درست می شود. شما می توانید خودتان وسیله هایی از این دست برای طوطی درست کنید و در اختیارش قرار دهید.

 

3- اسباب بازی جهت فعالیت بدنی طوطی

اسباب بازی هایی مثل تاب از این دست هستند. این اسباب بازی ها باعث می شوند پرنده از عضلاتش استفاده کند و ماهیچه هایش نوسان و تعادل را تمرین کنند. چیزی که در طبیعت دارد و در خانه کمتر برایش فراهم می شود. طوطی سانان عاشق تاب بازی هستند. آنها با حرکت دادن به عضلات خود را به عقب و جلو می کشند و شما میتوانید به راحتی ورزش کردن آنها را ببینید.

آنها حتی دوست دارند روی تاب خود به خواب بروند. این اسباب بازی ها به شکل های مختلف در بازار وجود دارد و با اسباب بازی های دیگر ترکیب شده اند. بعضی از آنها قطعات قابل جویدن در اطراف خود دارند، یا اسباب بازی های دیگری به آنها متصل شده که پرنده می تواند از همه آنها استفاده کند.

 

4- اسباب بازی های دائمی طوطی

اسباب بازیی وجود دارد که به آنها می گویند اسباب بازی های دائمی. اینها اسباب بازی هایی بسیار مقاوم هستند. اینها از موادی مثل پی وی سی، پلاستیک سخت یا فلز درست می شوند. اینها معمولا برای پرندگانی که جثه بزرگتر دارند ساخته می شوند تا منقار بزرگ آنها سخت بتواند اسباب بازی را خراب کند.

ارسال دیدگاه